Prvomajski praznici su iza nas, a na Zlatiboru se sumiraju turistički rezultati nakon četiri praznična dana. Prema podacima hotelijera i ugostitelja, turističkih agencija i tematskih parkova, posećenost Zlatibora nikada nije bila bolja. Svi podaci govore u prilog činjenici da je Zlatibor i dalje u samom vrhu turističkog prometa Srbije i da je tokom proteklih prvomajskih praznika bio jedna od najposećenijih turističkih destinacija.
Najveća atrakcija Zlatibora, Gold gondola i ovoga puta oborila je rekord u posećenosti. Prvog maja gondolom se vozilo nešto više od 3.000 putnika, što je apsolutni rekord kada je u pitanju broj putnika koji se gondolom vozio tokom jednog dana. Za četiri dana, koliko se ove godine praznovalo, u vožnji gondolom uživalo je preko 8.000 putnika.
Stopića pećina je tokom proteklih praznika opravdala titulu najposećenijeg speleološkog objekta Srbije. Od 29. aprila do 02. maja ugostila je oko 4.000 posetilaca. Velika zainteresovanost tokom četiri praznična dana vladala je i za vodopad u Gostilju i muzej „Staro selo” u Sirogojnu, koji su beležili oko 1.000 poseta dnevno.
Za vreme prvomajskih praznika i zlatiborski Dino park zabeležio je rekordnu posećenost od kako je počeo sa radom, kroz park je prošlo oko 11.000 posetilaca. Park je radio punim kapacitetom, a lepo vreme omogućilo je da posetioci uživaju u brojnim edukativnim, kulturnim i zabavnim sadržajima.
Podjednako veliku pažnju gostiju Zlatibora privukao je i Avantura park u centru turističkog naselja. Preko 1.000 avanturista svih uzrasta oprobalo je svoje veštine na sedam staza različitog nivoa težine i uživalo u avanturističkim sadržajima.
Vodice su tradicionalno omiljeno prvomajsko izletište velikog broja gostiju, pa su tako i ove godine livade i proplanci pokraj Crnog Rzava i Ribničkog jezera bili steište velikog broja zaljubljenika u zlatiborsku prirodu. Na Vodicama se nalazi i nesvakidašnji tematski park „El Paso siti“ koji je tokom praznika ostvario zavidnu posećenost ugostivši oko 2.500 posetilaca.
Prazničnim rezultatima zadovoljni su kako hoteli, čija je popunjenost, u proseku, bila preko 90% za vreme prazničnih dana, tako i vlasnici smeštaja u domaćoj radinosti. Iz turističkih agencija napominju da je potražnja za jednodnevnim izletima bila izuzetno velika, pa su tokom praznika imali čak do pet polazaka dnevno. Najveće interesovanje bilo je za obilazak Stopića pećine, Sirogojna i Gostilja, zatim Mokre Gore i Tare, a veliki broj gostiju u organizaciji agencija sa Zlatibora posetio je Višegrad i Sarajevo.
Prazničnu atmosferu na Zlatiboru upotpunila je jedinstvena multimedijalna fontana koja je svake večeri na Kraljevom trgu pružala nesvakidašnji dinamički spektakl na vodi u kome su uživali posetioci svih uzrasta.
TO Zlatibor pokrenula platformu “Zlatibor live”
Turistička organizacija Zlatibor pokrenula je novu digitalnu platformu “Zlatibor live”. Ova aplikacija olakšaće turistima boravak na Zlatiboru, tako što će im pružiti mogućnost da na jednostavan način saznaju informacije o svim dnevnim dešavanjima koja su aktuelna na destinaciji.
Kucanjem na internet pretraživaču zlatibor.live dobija se pristup početnoj stranici i meniju na kome u prva dva odeljka posetioci mogu pronaći informacije o događajima u samom centru turističkog mesta ili njegovoj neposrednoj okolini, dok se na trećem odeljku mogu informisati o servisnim informacijama. Svaki događaj sadržaće detaljan opis sa mestom i vremenom početka, dok se u servisnim informacijama nalaze radna vremena i cene ulaznica svih turističkih lokaliteta i atrakcija na Zlatiboru i okolini. Na “Zlatibor live”-u moći će da se pronađu svi događaji koji su turistički atraktivni uključujući bioskopske projekcije, pozorišne predstave, književne večeri, sportske utakmice, nastupe muzičkih bendova, koncerte … Sve informacije ažuriraće se na dnevnom nivou pa će ova platforma olakšati svima da u velikoj ponudi dešavanja na “zlatnoj planini” pronađu sve potrebne informacije na jednom mestu.
U narednim danima svi hotelski objekti će od Turističke organizacije Zlatibor dobiti specijalizovane kartice na kojima će se nalaziti QR kod, čijim očitavanjem će gosti dobiti direktan pristup “Zlatibor live”-u.
Ove kartice dobijaće se uz ključ sobe a u narednom periodu će ovaj kod biti postavljen na još nekim vidnim mestima (hotelskim recepcijama, restoranima, turističkim lokalitetima…) kako bi posetioci saznali za ovu platformu.
Turistička organizacija Zlatibor i ovim putem poziva sve organizatore događaja na teritoriji opštine Čajetina koji su zainteresovani da se njihov događaj nađe na ovoj platformi opis događaja uz sliku pošalju na mejl zlatiborlive@zlatibor.org.rs.
U godini jubileja 130 godina turizma, Turistička organizacija nastoji da postavi nove standarde u promociji svoje turističke ponude, pa je ovaj digitalni alat samo jedna u nizu usluga koje su ove godine pokrenute. Da podsetimo, ove godine sa emitovanjem je krenuo Radio Turističke organizacije, platforma Visit Serbia- 4 bisera Zlatibora a uskoro će biti dostupna i nova aplikacija preko koje će zainteresovani moći da pročitaju najnovije vesti sa Zlatibora.
Izvor: TO Zlatibor