Javno preduzeće Putevi Srbije je u cilju unapređenja bezbednosti saobraćaja pokrenulo projekat koji se sprovodi na državnom putu I B reda broj 23-Zlatiborski put. Kako su naveli u odgovoru za Radio Lunu u skladu sa tim postavili su pametne saobraćajne znakove koji će učesnicima u saobraćaju preporučiti najbezbedniju brzinu kojom se njihovo vozilo može kretati u trenutnim uslovima.
Kako se navodi u saopštenju prosleđenom Radio Luni JP Putevi Srbije, kao upravljaču državnim putevima, pored izgradnje i rehabilitacije puteva osnovni zadatak je i unapređenje bezbednosti saobraćaja na mreži puteva kojom upravlja.
–Naime, na pojedinim deonicama državnih puteva, na kojima dolazi do izrazito nepovoljnih promena vremenskih uslova, koje negativno utiču na uslove vožnje (npr. smanjena vidljivost usled pojave magle u kombinaciji sa mokrim kolovozom i gužvom), vozač mora da odredi koja je najbezbednija brzina za trenutne uslove puta, vremenske uslove i uslove u saobraćajnom toku, rekli su iz JP Putevi Srbije.
–Projekat podrazumeva integraciju savremenih tehničkih rešenja iz oblasti ITS-a (Inteligentnih transportnih sistema) u postojeći sistem upravljanja putevima (meteorološke putne stanice, saobraćajni znaci sa izmenljivim sadržajem i sl.) čiji je zadatak da uspostavi pametni saobraćajni znak koji će učesnicima u saobraćaju preporučiti najbezbedniju brzinu kojom se njihovo vozilo može kretati u trenutnim uslovima (uslovi puta, vremenski uslovi i uslovi u saobraćajnom toku), saopštili su iz Puteva Srbije.
Iz Puteva Srbije su objasnili da pametni saobraćajni znak za preporučenu brzinu, u zavisnosti od karaktera promena uslova vožnje, koje mogu biti nepovoljne i povoljne, određuje i prikazuje najbezbedniju brzinu za trenutne uslove.
–Kada nastane nepovoljna promena uslova vožnje npr. jaka kiša u kombinaciji sa smanjenom vidljivošću, jakim vetrom i gužvom u saobraćajnom toku pametni saobraćajni znak samostalno izračunava i smanjuje preporučenu brzinu na najbezbedniju brzinu za trenutne uslove vožnje. Pametni saobraćajni znak za preporučenu brzinu sastoji se iz senzora koji prikupljaju podatke iz okruženja, u vidu numeričkih vrednosti indikatora koji se posmatraju: senzor za merenje vidljivosti, senzor za merenje brzine vetra, senzor za merenje koeficijenta prianjanja na kolovozu, i senzor za detektovanje gužve u saobraćajnom toku, naveli su u saopštenju Putevi Srbije.
Oni su dodali da vodeći se tezom da se nezgode na putevima mogu sprečiti, JP Putevi Srbije će nastaviti sa aktivnostima kojima se poboljšavaju uslovi vožnje i unapređuje bezbednost u saobraćaju.
Iako je Radio Luna pitala kada su postavljeni znaci, koliko ih ima i na kojim su deonicama Zlatiborskog puta postavljeni, za odgovore na ta pitanja smo ostali uskraćeni.