JP „Gold gondola Zlatibor“ ovu godinu završava izvanrednim rezultatima postavljajući nove standarde u turizmu i unapređujući ponudu kroz nesvakidašnji koncept boravka u prirodi. Početkom godine obeležen je 500 000. putnik, a već sada gondola je na pola puta do milionitog putnika brojeći više od 750 000. Pored oborenih rekorda, gondola je otišla korak dalje ovog leta kreirajući besplatne aktivnosti na međustanici i na vrhu Tornik pod nazivom „Antistres leto na gondoli“, a istim tempom nastavlja i u zimskoj sezoni za koju su planirane nove aktvinosti. Krajem godine predstavljeni su projekti u okviru razvoja novog koncepta Zlatibora, a čija okosnica je Gold gondola: novi krak gondole od Tornika do Pribojske Banje, uređenje vrha Tornik i Zlatni grad na obali Ribničkog jezera. Očuvanje prirode, tradicije i kulture zlatiborskog kraja uz kotninuiranu društvenu angažovanost postali su sinonimi poslovanja Gold gondole.
Proteklu godinu su obeležile brojne društveno odgovorne aktivnosti među kojima su od posebne važnosti ekološke akcije usmerene na očuvanje životne sredine što predstavlja jednu od osnovnih vrednosti ovog preduzeća. Takvim simboličnim akcijama Gold gondola želi da podigne svest javnosti o odgovrnosti svakog pojedinca u negovanju prirodnog ambijenta. Gosti žele da se izmeste iz urbane sredine u prelepe planinske pejzaže ne koristeći svoj automobil, a gondola im to omogućava čuvajući i negujući životnu sredinu. Društvena angažovanost se odnosila i na rad sa decom kojima su bili ponuđeni edukativni i zabavni sadržaji tokom letnjeg i jesenjeg raspusta.
„Mi uvek pružamo besplatnu vožnju deci slabijeg materijalnog stanja, osobama sa invaliditetom i svima koji dolaze iz ugroženijeg područja (deca sa Kosova i Metohije), kao i raznim drugim kategorijama putnika. Mi kao javno preduzeće se trudimo da budemo društveno odgovorni učestvujući u raznim aktivnostima na teritoriji Opštine Čajetina. Naš motiv je da se što više ljudi provoza gondolom i uživa u lepim prizorima, a posle dolazi finansijski benefit. Istakla bih obeležavanje Meseca borbe protiv raka dojke koji već postaje tradciija svakog oktobra kod nas u Gold gondoli. U saradnji sa užičkim Svetovalištem „Jefimija“ i Udruženjem „Žena uz ženu“ mi podižemo svest o važnosti brige o zdravlju, a i mi kao zaposleni se trudimo da primenjujemo te savete. Ove godine smo prvi put obeležili Međunarodni dan digitalnog detoksa želeći da pokažemo kako je to uživati u prirodi bez mobilnog telefona, a u tom stilu ćemo nastaviti dalje“, naglašava Božanić.
U tehničkom sektoru realizovani su redovni mesečni, godišnji i polugodišnji pregledi čime su ispoštovani servisi u skladu sa brojem radnih sati. Predstavnici gondole su sarađivali sa partnerima iz Francuske i Austrije, a organizovane su i studijske posete Francuskoj kako bi se zaposleni upoznali sa radom žičare u skijalištu „Tri doline“. Tamo su imali priliku da usvoje nova znanja i veštine koja su primenili u radu zlatiborske gondole. Posećen je i sajam u Insbruku, a posete Skijalištima Srbije i Olimpijskom centru Jahorina su postale kontinuirane uz razmenu iskustava na sezonskom nivou, a uspostavljena je i čvršća saradnja sa gondolama u Skoplju i Kotoru.
„U toku ove godine smo vodili brigu o zaposlenima vodeći se stavom da će naši gosti biti zadovoljni ako su zaposleni zaodovoljni. Trudili smo se da kolege budu zadovljne radom i opremom koju nose, a tu su razni treninzi, obuke i tim bilding aktivnosti. Cilj je da imaju mogućnost usavršavanja i da im bude ugodno na radnim mestima. Mi se vodimo idejom da tim čine ljudi koji će dati najbolje od sebe ukoliko im obezbedimo stimulišući ambijent gde će pružiuti najbolje od sebe. Živimo u vremenu brzih promena koje proflišu sve specifičnije oblike turizma i zbog toga je potrebno da naši zaposleni budu spremni na nove trendove i načine rada. Gondola je moderno preduzeće koje otvara prostor za profesionalni razvoj zaposlenih i zbog toga je kontinuirana edukacija sastavni deo poslovanja“, dodaje Božanić.
Gondola je ove godine organizovala niz promotivnih događaja, bioskop na otvorenom, matine na međustanici, korporativna druzenja, kao i prezentaciju „Novi Zlatibor: vizija buducnosti“ i konferenciju „Lider sa dusom“ u saradnji sa Opštinom Čajetina, Turističkom organizacijom Zlatibor, Turističko rekreativnim kompleksom Zlatibor i Udruženjem građana Zlata.
„Otišli smo korak dalje, ako ne i više, u odnosu na prethodnu godinu sa našim sadržajima, aktivnostima, prezentovanjem i pripremom. Najavili smo sezonu početkom decembra što gostima Zlatibora ostavlja prostor da organizuju svoje slobodno vreme, a prema informacijama saradnika iz hotela ovo će biti izuzetna sezona. Naši posetioci, pored vožnje gondolom, mogu uživati u sportskim aktivnostima ponedeljkom, utorkom u fantastičnom pogledu sa vrha Tornika uz tople napitke koji su na popustu u Gondola baru, sredom su na programu dečije radionice, četvrtkom ćemo imati zabavu pod nazivom „Četkica i čašica“ uz slikanje pod stručnom kičicom akademskog sliakra i posluženje zlatibroskih specijaliteta, a vikendom će biti dnevne žurke. U nedostatku snega ćemo organzoovati neke druge sportske aktivnosti. U planu je proširenje suvenirnice sa atraktivnim, jedinstvenim i visokokvalitetnim suvenirima u kojoj će svako moći da pronađe uspomenu po svom ukusu, a od početka godine počinje da radi i suvenirnica na polaznoj stanici. Taj deo trase dobiće potpuno nov izgled jer će na jednom mestu biti blagajna, suvenirnica, radnja sportske opreme i ugostiteljski objekat. Puno sadržaja, umetnosti, zabave, muzike, sporta je pod kapom Gold gondole u saradnji sa našim ustanovama i javnim preduzećima jer svi mi predstavljamo Zlatibor i zajedno pružamo doživljaje kako bi gostima bilo interesantno. Nadamo se da ćemo sledeće godine otići barem dva koraka napred u odnosu na ovu, a takav budžet smo i pripremili“, zaključuje Božanić.
Želja Gold gondole je da stvori novi doživljaj Zlatibora iz ugla prirode otvarajući prostor za inovativne programe zabave namanjene svim generacijama, a naročito poslovnim ljudima kojima je potreban beg od užurbane svakodnevice. Trasa gondole je postala trasa vizije razvoja savremenog turizma.
Izvor: JP Gold gondola