Četvrte festivalske večeri publika u Užicu gledala je Čehovljevog “Ivanova” u režiji Paola Mađelija I izvođenju ansambla Narodnog pozorišta Sarajevo.
Komad “Ivanov” domaća publika je gledala 2017. u izvođenju NP Beograd i dobro pamti postavku u kojoj je deo publike na sceni zajedno sa glumcima predvođenim Nikolom Ristanovskim. To je komad kojim počinje zlatno doba pisanja Čehova, jer otvara veliko pitanje kojim će se baviti čitav 20. vek – šta je to suština čoveka, ocenjeno je na razgovorima nakon predstave.
Troipočasovna radnja komada (bez pause) protiče u Ivanovljevom neizdržu koji ga vodi od njegovog imanja u dugovima i kuće u kojoj je njegova bolesna supruga koja ga voli, do imanja bogatih komšija Lebedevih i njihove mlade ćerke koja ga takođe voli. Nigde mu nije udobno ni nakon smrti supruge i venčanja sa mladom kći Lebedevih i on se ubija.
“Lik Ivanova je gotovo hamletovski. Ne može sebi da odgovori na esencijalna pitanja. Ambicija ga pojede vrlo rano, to prerasta u dosadu, pa u depresiju, što je priroda čoveka. To je čovečija glad koja je prisutna kod svih nas”, rekao je glumac Aleksandar Seksan o naslovnoj ulozi.
“Ona veruje da ako se on vrati, ona može nastaviti sa životom. Iz njene iskrene ljubavi i sebičnosti, jer svi smo sebični kada volimo, verovala je da će se on vratiti, a ona ozdraviti. Mislim da nikada nije pomislila da će umreti. Mrva ljubavi sve nas drži u životu, ocenila je Amra Kapidžić,u ulozi supruge.
“U početku Saša vrlo tvrdoglavo veruje u ljubav, u grob bi sa njim koliko ga voli. Sredina jako utiče na nas i ona se izgubila u tvrdoglavosti, sebičnosti, ljubavi, sebičnosti, dugovima, ispraznosti, kaže Maja Izetbegović koja igra ulogu ćerke Lebedevih. ”On joj postaje dosadan i odlučuje da se ubije. Želela sam da ona veruje u ljubav, ali to se na kraju pretvara u nešto drugo. Ona odraste iz devojčice u ženu, koja se još nije udala, a već ima tegobu braka” dodala je Maja Izetbegović, inače vlasnica Ardaliona, nagrade JPF Bez prevoda.
“Čehov je veliki pisac i divno odjekuje i danas. Svi kada misle o Ivanovu polaze od osude. Uvek smeštamo ljude u kategorije, osuđujemo. Retko smo spremni ući u tuđe cipele. Šta je danas dosada? Više nemamo vremena za melanholiju. Sve je intenzivno, a i dalje nam je dosadno. Nema predaha ni u ovoj predstavi, jako je ekspresivna i turbo. Nema pauza i sporosti, što očekujemo od Čehova i takve teme, zato što je danas svet takav”, ocenio je glumac Ermin Bravo.
“Ima u Bosni izreka- iznutra belajli, okolo kalajli, podsetila je Merima Lepić Redžepović, koja igra ulogu mlade, bogate udovice. “Osećam da živim u svetu filtera i nikad ne znam kako se neko oseća”, dodala je Merima.
U sarajevskoj predstavi igrali su i Zijah Sokolović, Ermin Sijamija, Ejla Bavčić, Slaven Vidak, Aldin Omerović, Mediha Musliović, Dino Bajrović i Mak Čengić. Festivalska publika ocenila je predstavu čistom četvorkom.
Peto festivalsko veče obeležiće predstava “Očevi i oci”, po tekstu Slobodana Selenića, u režiji Veljka Mićunovića, a u izvođenju glumaca beogradskog Narodnog pozorišta.