Viziju Zlatibora kao jednog od najvećih planinskih centara u Evropi do 2050. godine, koji ispunjava najviše ekološke standarde, podržava čak 85 odsto građana.
Zlatibor je turistička destinacija koju posećuje čak 61 odsto naših građana jednom ili više puta godišnje, a pozitivan utisak o najpopularnijoj srpskoj planini 60 odsto anketiranih u terenskom istraživanju agencije Faktor plus koje je sprovedeno krajem prošle godine na uzorku od 1200 ispitanika širom Srbije.
Kvalitetom turističkih usluga je veoma zadovoljno (23%) i zadovoljno (32%) više od polovine anketiranih, dok je zanemariv broj veoma nezadovoljnih (2%) i nezadovoljnih (7%) građana. Raznovrsnost turističke ponude jedan je od aduta Zlatibora prema mišljenju ispitanika – 65 odsto ispitanika je ocenjuju kao veoma dobru ili dobru, dok svega 6 odsto smatra da je loša i izuzetno loša.
Na pitanje da se opredele za tri stvari od ponuđenih opcija, koje im se najviše dopadaju na Zlatiboru, anketirani su naveli da su priroda (52%), vazduh (50%) i aktivan odmor (27%) ono čime ih ova turistička destinacija osvaja, a visoko su rangirane i lokalna gastronomija, atrakcije i zabava.
Da Zlatibor ide u dobrom pravcu smatra gotovo polovina ispitanika, dok 26% smatra suprotno.
Viziju Zlatibora ”kao jednog od najvećih i najsadržajnijih planinskih centara u Evropi do 2050. godine”, koji ispunjava najviše ekološke standarde, podržava čak 85 odsto anketiranih građana. Takav ”Zlatibor budućnosti” trebalo bi da se razvija kao turistički projekat od državnog (24%) ali i lokalnog (11%) značaja. Velika većina građana Srbije (64%) bi rado posećivala ili provela odmor u takvom ”Zlatiboru budućnosti”.
Kao nosioce takvog projekta građani vide opštinu Čajetina, predsednika opštine Čajetina Milana Stamatovića, Grad Užice i Republiku Srbiju.
Zanimljivo je da više od 70% građana Srbije nije upoznato da je svega 1,5% Zlatibora urbanizovano, a ostatak površine (98,5%) te srpske planine je pod šumama i pašnjacima.
Izvor: Opština Čajetina, naslovna foto: TO Zlatibor