Turizam je i tokom korone pokazao žilavost. Kako-tako održava se u životu, što uz pomoć države što zbog svoje vitalnosti. Turistički radnici veruju da je najgore prošlo i da od proleća dolaze bolja vremena.
Domaći turisti su i letos više boravili u zemlji nego što su putovali u inostranstvo. Simona, studentkinja književnosti, kaže ovog leta obišla je Kopaonik, Zlatibor, Kragujevac, Kraljevo, Niš i Novi Sad.
– Predivna je zemlja, zemlja dobrih ljudi, dobrog vina, odlične hrane i tu je možemo porediti sa Turskom, koju takođe obožavam. Zato razni turisti dolaze, ali nažalost, naši ljudi slabo poznaju Srbiju i njene lepote, kulturu, istoriju, smatra Simona.
Srbija ove godine ima za trećinu više turista nego prošle godine, ali i za trećinu manje nego 2019.
– Ono što je važno i što je vrlo optimistično jeste činjenica da su domaći turisti u julu ove godine boravili u Srbiji za 22 odsto više nego u 2019, koja je bila rekordna za srpski turizam, ukazuje direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović.
Banje su letost bile popunjene preko 90 odsto. Najviše Vrnjačka Banja i Sokobanja. Izuzetno toplo leto, mnoge je odvelo na planine.
– Mi poredimo ovu godinu sa 2019. jer prošla godina nije za poređenje. Naši rezultati su nešto malo bolji nego 2019, sve u svemu veoma smo zadovoljni letnjom sezonom, navodi Dejan Ćika, direktor Skijališta Srbije.
Beogradu se vraćaju strani gosti. U poređenju sa rekordnom 2019, manje ih je za svega petinu.
– Kako smo se nadali, dobro smo se udali. Ono što je dobro jeste da ćemo i u septembru imati goste, tako da ćemo lepo zaokružiti ovu letnju sezonu, kaže Georgi Genov, direktor Udruženja hotelijera i ugostitelja (HORES).
Imali smo goste iz 62 države. Najveći skok je broj turista iz Rusije – dvostruko više nego pre korone.
– Na ruskom tržištu treba imati strpljenja. To je zaista veliko tržište, ali kad ga jednom osvojite, onda brojevi stalno rastu. I naravno, da ne zaboravim Turke, koji su se u punom broju vratili na srpsko tržište i ovih proteklih nekoliko letnjih meseci, kao da korone i nema, navodi Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Beograda.
A korone pre ili kasnije više neće biti. Sada je važno sačuvati resurse i kadrove, kako bismo postkovid talas turista spremno dočekali.
Izvor: Blic