Ove letnje sezone na Tari se očekuju isti ili bar sličan broj gostiju kao prethodne godine. Trenutno ovu planinu najviše posećuju Rusi. Da bi i ova godina bila uspešna kao i prethodna u broju gostiju Turistička organizacija Užice i Nacionalni park „Tara“ su napravili spot „Avantura Balkana, dotakni prirodu – planina Tara“ u kome je prikazan jedan delić onoga što Tara nudi.
Danijela Đoršević Arsić kaže da je ovaj spot naprevljen u susret letnjoj sezoni, a finansiran je od strane Stalne radne grupe za ruralni i regionalni razvoj.
– Izrada promotivnog spota je podržana u okviru Projekta „Diverzifikacija ekonomskih aktivnosti u ruralnim područjima jugoistočne Evrope kroz razvoj lanca vrednosti“ koji sprovodi SWG u partnerstvu sa GIZ-om. Produkcija i montaža turističkog promotivnog spota „Avantura Balkana – dotakni prirodu – planina Tara“ je Agencija za posredovanje u umetnosti INAT – Užice – kaže direktorka TO Užice.
Glumac Vahidin Prelić ne krije svoje zadovoljstvo dok je snimao spot.
– Tara je mnogo više od poznatog vidikovca Banjska stena. Treba osetiti tu prirodu i taj duh Tare, predivan zalazak sunca na Drlijama. Iako sam u Užicu više od 20 godina nisam do sada uspeo da upoznam Taru. Sa ove perspetive sam je malo bolje video, ali bih voleo duže vreme da provedem tu – kazao je glumac Vahidin Prelić.
Ranko Milanović iz NP Tara kaže da spot pokazuje suštinu Tare.
– Tara su njeni vidikovci, njene šume i sve što se krije u šumama. Pored toga percepcije prosečnog posetioca su i Pančićeva omorika i medved. Trenutno, na osnovu rada na terenu, mogu zaključiti da se broj domaćih gostiju vratio u normalu kao iz 2019. godine, nije preopterećena kao prošle godine. Manji je broj i stranih gostiju i ove godine je primetan povećan broj ruskih turista – rekao je Milanović.
Jedan od ugostitelja Bogdan Marković, koji vodi hotel „Čarobni breg“, koji se nalazi između Tare i Mokre Gore na 1.350 m nadmorske visine, kaže da već ima rezervacija za predstojeću letnju sezonu.
– Prema najavama zainteresovanih gostiju, očekujemo da će ova sezona biti dobra. Ovo je predivno mesto za pravi odmor. Imamo pešačke ture do Ivera, Zborišta, Kršanske glavice, a nalazimo se na mestu koje nije daleko od Mokre Gore, odnosno Drvengrada i Šarganske osmice sa jedne strane, a sa druge strane je Tara, odnosno Mitrovac i Zaovinsko jezero – kaže Bogdan Marković, čiji hotel ima 24 smeštajne jedinice, odnosno 60 kreveta.
I u „Šarganskoj osmici“ Mokra Gora očekuju dobru sezonu. Aleksandra Mulitnović iz „Šarganske osmice“ kaže da je polaskom prvog voza u aprilu počela letnja sezona.
– Ove godine je primetan povećan broj gostiju u odnosu na 2019. godinu. Od parila do sada smo imali goste iz Rusije i Izraela. Voz svakodnevno dva puta se saobraća na relaciji Šargan-Vitasi-Mokra Gora, a vožnja traje dva i po sata. Uveli smo i saobraćanje „parnjače“ svake subote i to je veliki izazov za sve goste koji žele da osete davno vreme – rekla je Aleksandra Milutinović.
Inače, Danijela Đorđević Arsić je rekla da produkcija, montaža i promocija turističkog promotivnog spota Avantura Balkana-dotakni prirodu – planina Tara, ima za cilj umrežavanje i povezivanje relevantnih činilaca turističke privrede.
– Digitalna promocija različitih vidova turizma, sa svojim sadržajima i inicijativama čine je različitom od konkurencije i jedan su od pravaca razvoja turizma na teritoriji grada Užica. Digitalnom promocijom zaštićenih područja, kroz turistički proizvod specijalnih interesa uspostavlja se veza s vrednostima podneblja i ljudi koji stvaraju turističku ponudu u najširem smislu reči. Povezivanje prirodnih vrednosti, turističkih atrakcija i nosioca turističke privrede u jedinstven integrisani proizvod, odgovara potrebama turističkog tržišta. Planski pristup promociji turističke ponude u izvesnoj meri doprinosi rastućem trendu turističkog prometa pa je, u sladu sa tim, neophodno obezbediti kontinuitet u promociji turističkih atrakcija i adekvatnim marketinškim pristupom doprineti održivosti trenda rasta turističkog prometa. Realizacijom ovog projekta postiže se bolja informisanost turista, podizanje kvaliteta usluge radi povećanja konkurentnosti lokalnih turističkih proizvoda, obimniji razvoj lokalnog turističkog prometa, povećanje zainteresovanosti korisnika za turističke usluge kao i povećanje poseta turističkim lokalitetima turističkog prostora grada Užica – dodala je direktorka TO Užice.
Autor: LZS