Međunarodna putovanja biće popularna u drugoj polovini 2021. godine, zaključak je istraživanja koje sproveo TripAdvisor na šest glavnih tržišta u svetu.
Primetan je porast poverenja potrošača u međunarodna putovanja u drugoj polovini 2021. godine, uprkos međunarodnim ograničenjima, otkriva novo istraživanje TripAdvisora, koje je sprovedeno na 6 svetski najznačajnijih tržišta i to u Ujedinjenom kraljevstvu, Sjedinjenim Američkim Državama, Australiji, Italiji, Singapuru i Japanu, prenosi Tornosnews.
Na globalnom nivou, do sada su korisnici portala TripAdvisor zainteresovani za međunarodne destinacije od maja 2021. godine pa nadalje.
U toku prethodne godine, većina zainteresovanih za ponuđene hotele na ovom portalu je bila vezana za domaće destinacije.
5 trendova zabeleženih tokom istraživanja
Prvo i osnovno što je primećeno jeste da su putnici naveli da planiraju putovanja u inostranstvo u drugoj polovini ove godine, ali je takođe primećeno da neće čekati poslednji trenutak da se organizuju. Rezultati istraživanja navode da je ovaj trend mnogo zastupljeniji kod građana Velike Britanije.
Čak 47% putnika iz celog sveta je navelo da tokom 2021. godine planira međunarodno putovanje. Konkretno, u Velikoj Britaniji ovaj procenat se povećao na 58%. Od 6 anketiranih tržišta najverovatnije je da su britanski turisti već rezervisali odmor za ovu godinu. Tačnije, 16% Bitanaca izvršilo je rezervaciju, a svetski prosek je 11%.
Tokom prve nedelje januara je čak 85% klikova na hotele na portalu TripAdvisor iz Velike Britanije bilo vezano za putovanja na međunarodnom nivou kasnije u toku godine. Od 15 anketiranih zemalja samo je Nemačka imala najveći procenat korisnika, koji su tokom protekle sedmice “kliknuli” na neki hotel u inostranstvu sa namerom da rezervišu boravak.
Kako navodi grčki portal, sveobuhvatna vakcinacija neće imati uticaja samo na poverenje ljudi u putovanja, već će značajno uticati i na izbor odredišta.
Na globalnom nivou, 77% putnika je navelo da je veća verovatnoća da će putovati u inostranstvo ukoliko se vakcinišu, a 86% njih se odlučilo za domaća putovanja.
U Velikoj Britaniji je 29% anketiranih navelo da je mnogo verovatnije da će tokom 2021. godine putovati u inostranstvo nakon vakcinacije.
Da će putovati samo na odredišta za koja je potrebno da pre putovanja posetioci budu vakcinisani navelo je 26% anketiranih. Najveća očekivanja od destinacija u smislu ispunjenja ove mere bezbednosti imaju anketirani iz Australije, 32% i iz Sjedinjenih Američkih Država, 30%, dok samo 23% Britanaca ima takva očekivanja.
Nastavlja se trend domaćih putovanja
Iako se čini da turizam na međunarodnom nivou ove godine uzima maha, nije nužno da će se domaća putovanja tokom godine smanjiti.
Prve sedmice januara gotovo 70% onih, koji su kliknuli na neki hotel na pomenutom portalu su buduće putovanje rezervisali na lokalnom nivou, dok je period od maja do avgusta i dalje najpopularniji za domaća putovanja.
Dobra vest za destinacije i turističke agencije, koje žele privući domaće putnike je da gotovo dve trećine onih koji planiraju odmor 2021. godine još nisu rezervisali, što je 59% anketiranih.
Planiranje važnije nego ikad
Mnogi su maštali o svom sledećem odmoru više od 10 meseci tokom protekle godine. Na globalnom nivou, 74% putnika, što je tri četvrtine anketiranih, navelo je da će ove godine potrošiti više vremena na odabir destinacije.
Konkretno u Velikoj Britaniji je 67% anketiranih navelo da će provesti više vremena u izboru smeštaja, a 62% njih da će više vremena posvetiti čitanju kritika, dok je 60% njih navelo da će se potruditi da pronađe aktivnost koja im odgovara.
Skoro polovina ispitanika iz celog sveta, odnosno 47% njih i 49% anketiranih Britanaca navode da planiraju da večeraju u restoranima češće tokom 2021. nego 2020. godine.
(Aleksandra Blažević/Telegraf.rs)